Na Pilocie #9: Grupowe sepuku.

suicide squad

12489243_1674589672821667_4430624289856009994_o

Tytuł: Legion Samobójców (Suicide Squad)
Reżyser: Davis Ayer
Główni aktorzy: Will Smith, Margot Robbie, Joel Kinnaman, Jai Courtney

Gdy siadałam w kinowym krześle myślałam, że nie wytrzymam z nerwów. W końcu siedzę w tym miejscu, czekając na film, którego wypatrywałam od momentu, gdy dowiedziałam się, że powstanie. I nagle na ekranie pojawia się cudowny znaczek DC w barwach Suicide Squad a potem słyszę ten ich zadziwiający soundtrack i…. BUM. Nazwisko Zack Snyder w napisach końcowych powinno Wam wytłumaczyć moje rozczarowanie.

gif_suicide_squad_joker

Grupa złoczyńców otrzymuje od rządu szansę na odkupienie, wypełniając misję zagrażającą ich życiu. /filmweb.pl

finally-more-joker-footage-in-the-latest-suicide-squad-trailer-1

Przed pójściem do kina, czytałam bardzo dużo recenzji i niestety mało znalazłam tych pochlebnych. Dlatego już przestałam nastawiać się na przełom kina DC Comics i po prostu poszłam by zobaczyć co tym razem stworzyli. Zacznę od tego, że niestety ale Suicide Squad, jak sama nazwa i opis wskazuje, jest grupą samobójców, czyli szalonych, niepowstrzymanych i zabójczych przestępców, którzy nagle mają zmienić stronę barykady i działać dla dobra ludzi. Niestety, zamiast iść w tym kierunku, zamiast zrobić z tego bijatykę pełną krwi dla dorosłych, stworzyli film familijny dla całej rodziny. Wyobrażacie sobie rodziny siedzące i oglądające jak Deadshot zabija dla pieniędzy? Pomijam fakt, że jak to w bajkach, nie pojawia się tam żadna krew, chociaż z tego co zauważyłam naprawdę dużo kul leciało na ziemię, a łatwo było zauważyć poprzez liczne niepotrzebne zbliżenia.

bgjq8qk

Powodem dla którego tak bardzo czekałam by rozgościć się w kinowym krześle była kreacja Harley Quinn, no bo słuchajcie – kto jak kto, ale Margot Robbie nadawała się idealnie do tej roli. Niestety, nie mogę powiedzieć, że nie wymagałam dużo od tej postaci, bo to w końcu Harley Quinn, moja ukochana postać DC Comics! Liczne recenzje pochwalały jej grę aktorską, jednak ja, nie mogę tego zrobić. Oczywiście, Margot naprawdę ma talent i wiem, że potrafi, jednak nie w tej roli. Być może to też częściowa wina scenariusza, jednak z początku ta szalona i piękna, później stała się jakaś taka nijaka. Coś tam ze swojego szaleństwa ze wstępu miała ale niestety już nie w takim stopniu w jakim powinna. Jednak nie mogę nie powiedzieć, że styl jej bycia oraz ubiór i wygląd naprawdę się sprawdziły.

gif_suicide_squad_enchantress_2

Co dziwne bardzo wyróżnia się w tym tłumie bohaterów Will Smith i jego Deadshot, zrobiony świetnie, do tego umiejętnie zagrany i przedstawiony. Naprawdę byłam pod wrażeniem. Kolejną postacią, która przykuwa wzrok jest Boomerang z nieodłącznym piwem w ręce, który dodawał nie tylko elementu humorystycznego ale też charakteru całemu filmowi. Niestety moim zdaniem, było go trochę za mało, a że Jaia Courtney’a lubię tak w ogóle, to aż miło było tę postać oglądać na ekranie. Idąc dalej – Flag. Muszę pochwalić aktora, który naprawdę dobrze odwzorował tę postać z komiksów, był taki jaki być powinien. Zaskoczona byłam Diablo, po którym nie wiedziałam czego się spodziewać i chyba dzięki temu, moim zdaniem, dodawał ożywienia całej grupie. Nie chcę nawet wspominać o Carze Delevigne, która potrafi dużo więcej a jej Enchantress została potraktowana powierzchownie i po prostu słabo. Killer Croc, podobnie jak Katana, nie tacy źli jednak po takich bohaterach spodziewać by się można więcej.

suicide-squad-jai-courtney-margot-robbie

Teraz moment na który wszyscy czekali czyli Jared Leto jako Joker. Jego wersja jest zdecydowanie inna niż poprzednie, jednak chyba najważniejsze pytanie to – czy podołał? Było go zdecydowanie za mało by powiedzieć to ze stu procentowym przekonaniem, ale byłam przerażona, zaskoczona i jednocześnie podekscytowana jego kreacją. Z Harley w retrospekcji tworzyli piękny i szalony duet zakochanych, który aż miło się oglądało. Sam Leto zbił mnie z tropu kilku razy, bo był nieprzewidywalny, lekkomyślny i po prostu niespełna rozumu, czyli taki jaki Joker powinien być. Strzelał, zabijał i nie przejmował się konsekwencjami. Dlatego ja go kupuję bez dwóch zdań.

74e620f0-3718-0134-0b04-0629623c6db9

Problemem w Suicide, stał się reżyser, scenariusz i montaż. A jak już pisałam – nazwisko Zacka Snydera w Executive Producers, powinno wam powiedzieć wszystko. David Ayer nie za bardzo chyba wiedział z której strony ugryźć ten film, co z tego, że miał gotowy scenariusz z animacji Ataku na Arkham, jednak oj zgrozo, wtedy musiałaby być kategoria R, a tego DC unika jak ognia! Nie wspominając już o tym, że przy Deadpoolu sprawdziło się to, aż za dobrze. Montaż niestety często urywany, co dziwne, przy takim nakładzie gotówkowym, a scenariusz fabularnie bardzo ale to bardzo kuleje, jednak nie mogę powiedzieć by dialogi były złe, bo tylko one w jakiś sposób podtrzymały moją uwagę przy tym filmie.

a89

Nie wiem czy czujecie mój zawód, bo naprawdę, co jak co, ale myślałam, że Suicide Squad będzie pięknym arcydziełem kinematografii superbohaterów. Jednak mimo tylu wad, które mnie kuły w oczy, osoby postronne, te które nie za bardzo znają historię Legionu Samobójców i tych, którzy nie są tak zafiksowani na punkcie bohaterów Gotham; będą tym filmem zachwycone. Bo jest akcja, jest humor, jest bijatyka, są fajerwerki, strzały, trupy, więcej trupów i wielki finał rodem z Disneya, więc czego chcieć więcej? Może mniej chaosu, lepszego reżysera(może by tak Nolan?) i więcej prawdziwego Suicide Squad. Ale tak to niczego nie brakuje. Dla tych, co kochają DC – pójdźcie do kina, bo naprawdę warto zobaczyć Deadshota, Boomeranga i Diablo w akcji, no i raczej nie muszę wspominać o Harley Quinn i Jokerze. Ale nie liczcie na za wiele.

Mało oryginalna

5 thoughts on “Na Pilocie #9: Grupowe sepuku.

  1. FCUK. Nie poszłam w końcu na SS, ale poszłam do kina na Złe Mamuśki. Legion jeszcze przede mną, ale musiałam wejść i zobaczyć Twoją recenzję. Co sie dzieje z DC? Przecież Batman z Balem jest genialny (prawie cała trylogia), a teraz? WTF? Zawsze mieli problem z robieniem dobrych filmów i Marvelowi do pięt nie dorastają, ale tak liczyłam, że to będzie genialne i jeszcze poprawki wprowadzali po wyjściu Batmana, a tu lipa. Ja chcę wiedzieć CZEMU? W tym tygodniu powinnam dać radę wyskoczyć jeszcze do kina, ale straciłam jakąkolwiek ochotę na DC… ;(

    Lubię to

Skomentuj

