20 lat 20 książek

urodziny

Wybiła data, której nie chciałam czyli 22 lipca i nie chodzi tutaj o jakieś święto, które możemy hucznie obchodzić w Polsce ani o jakąś premierę powieści, której nie lubię ale o to, że… ja, czyli autorka tego bloga, kończę 20 lat i z tej okazji, bo to taka okrągła liczba, chcę Wam wymienić i opisać 20 książek, które chcę przeczytać do kolejnych urodzin 😀 Lubię stawiać sobie wyzwania a na spełnienie tego będę miała aż rok, więc gdy pojawi się ten post odliczajcie, równy rok, bo zaczynam swoje wyzwanie urodzinowe 😀

Zabić drozda Harper Lee

zabic-drozda-b-iext34512792

Ile bym dała by w końcu tę powieść przeczytać! Jednak cały czas albo zabieram się za inną historię klasyczną, lub po prostu nie mam ochoty na coś poważnego i sięgam po zwykłe młodzieżówki.. Dlatego to będzie moja motywacja by po nią sięgnąć 😀

Buszujący w zbożu J.D. Salinger

buszujacy_w_zbozu

Tak! To kolejny klasyk, który wisi u mnie na półce i po który jeszcze nie sięgnęłam. Muszę nadrobić te zaległości!

Trzej muszkieterowie Aleksander Dumas

dumas_trzejmuszkieterowie500px

Uwielbiam filmy i uwielbiam serial na podstawie przygód tych niesamowitych bohaterów a wciąż nie przeczytałam powieści i jestem tym faktem naprawdę zdruzgotana!

Świat kontra Alex Woods Gavin Extence

extence_wszechswiat20kontra20alex20woods_m

Maja mnie zabije jak się dowie, więc z góry ją przepraszam, ale nie czytałam Twojej ukochanej powieści… Jednak przeczytam ją! A jeśli nie, to wtedy możesz mnie oficjalnie pozbawić mojej ulubionej serii i ulubionych powieści.

Służące Kathryn Stockett

sluzace-b-iext35234430

Aż żal, że jej nie przeczytałam, bo jest na mojej liście must read od bardzo bardzo dawna… Niestety wciąż po nią nie sięgnęłam, obejrzałam tylko film, który pokochałam i który naprawdę muszę porównać do książki i zobaczyć czy wszystko się zgadza.

Harry Potter i kamień filozoficzny J.K. Rowling

harry_potter_i_kamien_filozoficzny

Ja wiem, że mi to wyrzucacie i ja wiem, że jestem ta zła, bo nie przeczytałam nigdy Harrego Pottera, nie do końca, bo niestety wcześniej mnie znudził. Dlatego obiecuję, że nadrobię to wszystko i w końcu dokończę chociaż pierwszą część!

Cień wiatru Carlos Ruiz Zafon

100088828

Jest u mnie na półce od bardzo dawna i wciąż się kurzy. Jakoś nie potrafię po nią sięgnąć a to przecież powieść-klasyk. Jeszcze do tego przekonała mnie do niej pani z antykwariatu, mówiąc, że to jedna z powieści, które każdy powinien przeczytać. Dlatego przeczytam.

Kasacja Remigiusz Mróz

kasacja1-337x535

Co tutaj dużo mówić, przecież to nowy mistrz polskiego kryminału, jak miałabym go nie znać? Dlatego trzeba sięgnąć, bo powieść już kupiłam, nawet mam autograf z WTK, jednak wciąż kurzy się na półce.

Drakula Bram Stoker

dracula_bramstokerimages_big219788377310328

Okey jest wiele opowieści na ten temat, wiele różnych wersji, od wielkiego i romantycznego kochanka po krwiożerczą bestię, jednak chce zapoznać się z pierwowzorem i poczuć ten dreszczyk grozu na karku.

Bez słów Mia Sheridan

1455550547_rfzakr6st94r_400_auto

Nie mogę odpędzić się od dobrych recenzji tej powieści, chcę poznać jej historię i tajemnice jakie kryje, bo jak takie niepozorne NA może siać taki zamęt wśród czytelników?

Lśnienie Stephane King

lsnienie

Kto nie słyszał o tej powieści? No właśnie. Każdy ją zna, czy to po prostu ze słyszenia, czy to z przeczytania czy to z filmu. Ja akurat poznałam ją przy okazji uwielbienia mojej mamy do horrorów-filmów, więc w końcu trzeba sięgnąć po pierwowzór.

Światło, którego nie widać Anthony Doerr

25c5259awiat25c52582o2bkt25c325b3rego2bnie2bwida25c42587

Powieść, którą powinnam przeczytać już dawno a wciąż jej nie mam w swoich dłoniach. Bo romans, bo historia, bo głębszy sens, bo w ogóle ten świat na pewno mnie oczaruje, tylko trzeba po nią w końcu sięgnąć!

Futu.re Dmitry Glukhovski

futu-re-b-iext36884346

Oczywiście nazwisko mi znane i do tego lubiane za Metro 2033, które polubiłam dzięki grze komputerowej a powieści, niestety nigdy nie dokończyłam. Jednak mam nadzieję, że z Futu.re będzie inaczej, bo w końcu chce się z tym autorem polubić.

Antipolis Tomasz Fijałkowski

56bc1e22d3e77

Od zeszłego lata leży i się kurzy kupiona na wyprzedaży u wydawnictwa Czwarta Strona, dlatego muszę, ale to MUSZĘ ją w końcu przeczytać!

Dziewczęta i kobiety Alice Munro

dziewczeta-i-kobiety-b-iext34546307

Aż wstyd nie przeczytać nic noblistki… Dlatego muszę sięgnąć i zapoznać się z jej literaturą.

Pachnidło Patrick Suskind

c297ba40d2

Tak, właśnie. Nie przeczytałam Pachnidła… Jak? Nie mam pojęcia. Ale teraz jest na liście i nie ma od tej powieści ucieczki!

Doktor Jekyll i pan Hyde Robert Louis Stevenson

doktor-jekyll-i-pan-hyde-b-iext35511590

Jedna z postaci, która zawsze mnie intrygowała i inspirowała.. No bo jak nie polubić tej podwójnej osobowości, jak nie być równocześnie przerażonym i zaintrygowanym?

Frankenstein Mary Shelley

frank

Pokochałam tę postać po tym jak obejrzałam serial Penny Dreadful, dlatego doktorze muszę poznać pana historię i to dogłębnie.

Lot nad kukułczym gniazdem Ken Kesey

lot-nad-kukulczym-gniazdembig27263

Filmu nie widziałam, książki nie czytałam… wstyd na całej linii! Dlatego ta powieść ląduje na tej liście.

Anna Karenina Lew Tołstoj

anna-karenina-b-iext35355530

Miałam w swoich dłoniach i nawet zaczęłam, ale no nigdy nie dobrnęłam do końca. Pora to zmienić i zapoznać się z jedną z najromantyczniejszych powieści wszech czasów!

Jest lista, jest 20 książek i jest rok by sobie z nimi poradzić. Dlatego trzymajcie kciuki i życzcie mi powodzenia, bo jakoś średnio siebie w tym wszystkim widzę…

Mało oryginalna

17 thoughts on “20 lat 20 książek

  1. WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO ❤ 20 lat, pamiętam jak ja byłam tak młoda (lol, mam 23) … Genialny pomysł i nie powiem, ale parę pozycji sama chętnie bym przeczytała (moja 100 książek wisi na blogu)

    NIE CZYTAŁAŚ HARREGO POTTERA????????!!!!!!! WHAT? Serio? Jestem zdruzgotana 😀

    Mam nadzieję, że podołasz wyzwaniu i czekam na podsumowanie za rok 🙂

    STO LAT, STO LAT, NIECH ŻYJE, ŻYJE NAM!(nie umiem śpiewać, więc wyobraź sobie bardzo dużo fałszowania) 😉

    Polubienie

    1. Hahaha naprawdę nie czytałam HP i wiem, to jest okropne, ale nie potrafię go przeczytać… ;_; Mam nadzieję, ze podołam tym razem haha.
      I tak nie pobijesz mnie w fałszowaniu! haha 😀 I oczywiście – Dziękuję za życzenia :3

      Polubione przez 1 osoba

  2. Przybij piątkę! Ja też jeszcze nigdy nie czytałam Harrego (tylko mnie za to nie uduście!). Myślę, że gdy doszlifuję swój angielski to przeczytam w oryginale. Trzymam kciuki za resztę na liście. No i oczywiście wszystkiego najlepszego! ♥

    Polubienie

  3. Patrząa na Twoją listę to połowę czytałam 🙂 Służące zamowiłam przed chwilą w biblio, bo uwielbiam takie klimaty 🙂 a Harry’ego dopiero pierwszy raz przeczytałam w tamtym roku, a mam 25 lat 😉 trzymam kciuki i życzę powodzenia 😉

    Polubienie

  4. Na początek wszystkiego najlepszego! STOOOO LAAAAAT! STOOO LAAAAT! 🙂
    A teraz przejdźmy do rzeczy: moja droga Harry’ego Pottera musisz przeczytać koniecznie! Mam nadzieję, że wciągnie Cię na całego świat małego czarodzieja (chociaż później już nie takiego małego). Życzę Ci żebyś podołała swojemu wyzwaniu i przeczytała wszystkie jakie sobie założyłaś książki 🙂

    Polubienie

  5. Hehe, lubię wyzwania 🙂 Świetne tytuły! „Światło, którego nie widać” mnie urzekło. „Bez słów” całkiem fajna 😉 „HP”… no cóż. Ja bardzo długo wzbraniałam się przed przeczytaniem tych książek, twierdząc, że to książki dla dzieci ;P Po maturze przeczytałam pierwszą i wsiąkłam ;P

    Jeszcze raz Wszystkiego Najlepszego 😀

    Polubienie

  6. Jakie super wyzwanie 😀 Jeśli chodzi o książki to w większości moja lista pokrywa się jeśli chodzi o klasyki (Frankestein, Drakula, Anna Karenina). CIEŃ WIATRU PRZECZYTAJ ❤ To nie jest jaki typowy klasyk… w sensie genialnie napisana ale akcja jak z genialnego, tajemniczo-mistycznego filmu akcji. I też nie czytałam Pottera XD Jesteśmy dziećmi Atramentowej Trylogi 😀

    Polubienie

Skomentuj

