Recenzja #129: Jakim kolorem jesteś?

radosc-kwiatow_978832762089

Tytuł: Radość kwiatów
Autor: Eleri Fowler
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Ilość stron: 96

Dziwna rzecz nie wiedzieć jak zabrać się do recenzji, jeśli się już tyle rzeczy recenzowało i o tylu rzeczach pisało. Powinno to już przychodzić naturalnie, a tutaj takie zaskoczenie jeśli mam mówić o kolorowance dla dorosłych. Nie mogę skupić się ani na fabule ani na bohaterach, więc o czym by tu napisać?

IMG_2579

Wejdź do zaczarowanego ogrodu!
Zauroczą cię wyrafinowane, a zarazem pełne naturalnego piękna ilustracje do kolorowania autorstwa Eleri Fowler, dopełnione inspirującymi cytatami. Pąki i kwiaty w rozkwicie, myśli Thoreau i wiersze Emily Dickinson – wszystkie zakątki cudownego ogrodu ożyją dzięki twojej kreatywności. Wędruj strona po stronie, pozwól się ponieść fantazji, nie bój się eksperymentować. Stwórz ogród twoich marzeń! / harpercollins.pl

Zacznę od tego, że od dziecka uwielbiałam kolorować i chyba większość osób może przypiąć sobie taką cechę. Dlatego naprawdę z wielkim sentymentem podeszłam do kolorowanki dla dorosłych, równocześnie nie mając pojęcia co mnie czeka. Jednak kiedy wylądowała w moich rękach, od razu pobiegłam do sklepu po nowe kredki, bo poczułam się jakbym otwierała drzwi do swojej dziecięcych wspomnień. Nagle umysł się rozluźnia i na półtora godziny zapomina o wszystkich troskach. Muszę przyznać, naprawdę wielki plus całego założenia kolorowanek dla dorosłych.

IMG_2596.JPG

Idąc dalej zabrałam się za pierwszą stronę i odkryłam jak mało kolorów mam w swoim zestawie kredek, bo miałam tyle wzorów i tyle pomysłów, że nagle nie starczało mi barw by wszystko zapełnić. Ale nie poddawałam się i brnęłam dalej w kolorowanie. I właśnie tutaj mogę powiedzieć o kilku błędach jakie udało mi się wyłapać. Po pierwsze niektóre wzory, które dzielą się na dwie strony(jak ten poniżej) są podzielone przez przeszycia i nie da się dotrzeć do pewnych fragmentów kolorowanki. Po drugie często wzory są zbyt obfite w szczegóły i zajmowało mi dwa dni by spełnić swoją wizję obrazka, jednak dla niektórych to może być plus dla niektórych minus, innym może to nie przeszkadzać, akurat ja zaliczam się do tej trzeciej grupy, gdzie wielkość i wieloelementowość jest mi obojętna, bo wiem, że zawsze mam dokąd wrócić.

IMG_2590

Jeśli zaś chodzi o plusy to muszę pochwalić piękne, naprawdę piękne wydanie, które przykuwa wzrok. Do tego dochodzą wzory, które potrafią poruszyć wyobraźnię i przenieść nas do letniego, przyjemnego dnia, gdzie ogród skrzy się w słońcu a ptaki delikatnie śpiewają. Nie wiem czy na Was to podziała, ale mi na pewno pomagało się jeszcze bardziej zrelaksować i poczuć jak wszystkie emocje ze mnie opadają. Pojawia się jeszcze jedna rzecz, która przyciągnęła moją uwagę, a mianowicie cytaty pojawiające się co kilka stron, które dodają całemu wydaniu dodatkowego uroku i czaru.

IMG_2591

Reasumując: Trochę wciągnęłam się w tą przypominającą mi Tajemniczy ogród kolorowankę. Chętnie mi się do niej wraca i chociaż dwa tygodnie to za mało by przebrnąć przez nią całą, jeśli ma się jeszcze uczelnie i inne powieści na karku, ale w chwilach gdy poczułam natłok dnia, pomagała mi oczyścić umysł i pozbyć się niechcianych emocji. Jestem pod wrażeniem, jak zwykłe kilka kresek, układających się w piękny wzór i kilka kolorów potrafią zadziałać na ludzką psychikę i na pewno będę częściej sięgać po kolorowanki dla dorosłych, szczególnie wchodzące w motyw roślinny, bo na prawdę brak mi słońca w tę wiosnę.

Egzemplarz otrzymałam dzięki uprzejmości wydawnictwa HarperCollins Polska 🙂

HCPoland_logo655

Mało oryginalna

3 thoughts on “Recenzja #129: Jakim kolorem jesteś?

  1. Teraz tych kolorowanek jest na rynku tyle, że chyba każdy znajdzie coś dla siebie – jak nie las, to Kraina Czarów, jak nie ogród – to koty, i tak dalej i tak dalej. Kwiatowe motywy uwielbiam, a że niedawno zaopatrzyłam się w Tajemniczy Ogród, to na razie skupię się na nim 😀 Jak już uda mi się zakolorować całą książkę, kto wie – może i wezmę się za Radość kwiatów :3.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

