Dymek&Kreska #4: Słodko-gorzkie Sugars.

sugars

131015l

Tytuł: Sugars
Autor: Yamamori Mika
Ilość tomów: 6
Status: Zakończona

Mam tak, że potrafię spędzić kilka godzin, nie tyle co czytając jakąś mangę to szukając takiej, która by spełniła wszystkie moje oczekiwania. Musi być świetna kreska, która jest mega miła dla oka. Do tego musi być jakaś dobrze skonstruowana fabuła, która nie tyle co przyciąga co wciąga. Znalazłam to wszystko w Sugars.

Po pierwsze: bohaterowie. Nie jest to zwykła manga bo nie mamy heroiny i jej dwóch przybocznych rycerzy, tylko każdy rozdział opowiada o kimś innym. Podoba mi się wymiana postaci, trudno to wytłumaczyć, ale jest tak, że jak pojawia się jakiś charakter w jednym rozdziale, chociażby na chwilę, by powiedzieć głównej bohaterce/bohaterowi, „cześć” to spotkamy się z nim na pewno w dalszej części mangi by pokazać jego historię miłosną. Mam nadzieję, że mniej więcej rozumiecie o co mi chodzi. Ogólnie aż dziwne, że przy tylu osobistościach, każda czymś się wyróżnia i ma swój własny styl bycia, co ja, jako poszukiwacz oryginalności uwielbiam. Do tego ta kreska… No nie mogę jej nie podziwiać!

sugars-4299643

Jeśli chodzi o fabułę to jeśli ktoś zna się na mangach, to jest to zwyczajne jednak niezwyczajne shoujo. Dla niewtajemniczonych: Manga opierająca się na miłości młodych ludzi, czyli typowy romans młodzieżowy, często połączony ze szkolnym życiem. Ale ile w Sugars jest historii! Inni by tworzyli z tego odrębne mangi, a autorka wolała się skupić na emocjach niż na większej ilości rozdziałów, za co ma u mnie wielkiego plusa. W ogóle opowieści, które przedstawia autorka, znów, podejrzewać można, że będą powtarzalne i banalne, ot ckliwa łatwa historia, ale, uwierzcie mi, aż iskrzy od emocji i napięcia i do tego każda z nich jest odrębną świetnie zaprezentowaną fabułą! Po prostu aż miło się czyta.

fimg008

Styl rysowania autorki to jest coś nie z tej ziemi, potrafi świetnie odwzorować emocje na twarzach bohaterów a do tego jeszcze te cudne dialogi, które potrafią być i łzawe i zabawne. Piękni bohaterowie i piękna scenografia i wszystko pięknie, więc czego chcieć więcej?

fimg006

Reasumując: Zakochałam się. I to nie tylko w tej mandze ale w sumie w każdej narysowanej przez tą autorkę. Jej bohaterowie są z krwi i kości i potrafią przejąć mnie do głębi. Do tego fabuła w którą się po prostu wkręcasz i nie możesz odejść dopóki nie skończysz. Pokochałam tę autorkę i jej komiksy. Uwielbiam takie przejmujące, wciągające i oryginalne historie, a do tego świetną kreskę i mega ładnych bohaterów. Po prostu sięgnijcie i przeczytajcie, wtedy zrozumiecie nad czym się tak zachwycam.

Mało oryginalna

PS Macie jakieś mangi lub komiksy, które chcielibyście bym zrecenzowała? 😀

2 thoughts on “Dymek&Kreska #4: Słodko-gorzkie Sugars.

  1. Uwielbiam historie, w których nie ma głównego bohatera, ale w jakiś sposób pokazana jest taka panorama – losy postaci splatają się ze sobą, łączą w różnych momentach, widzimy wszystko z wielu perspektyw: trochę jak Trafny Wybór J.K. Rowling albo Durarara!. No po prostu takie opowieści to magnes na mnie :D. I kreska jest prześliczna. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać.
    Co do polecanych – czytałaś Dengeki Daisy? Ja kiedyś pochłonęłam kilka tomów, ale potem skończyły mi się fundusze i niestety już do niej nie wróciłam, ale wspominam ją baaaardzo miło.

    Polubienie

    1. Czytałam czytałam 😀 Ale dawno temu w ogóle nie za bardzo pamiętam co sie tam działo, ale pamiętam, że byłam zachwycona, może do niej wrócę…! A Sugars musisz przeczytać tak samo jak i inna mangę tej autorki, której recenzję wstawię niedługo 😀 Może wrócę do Dangeki Daisy..?

      Polubienie

Skomentuj

