Na Pilocie #1: Skandal skandalem poganiany.

kagjhhk

scandal_tv_series-183473413-large

Tytuł: Skandal
Główni aktorzy: Kerry Washington, Columbus Short, Darby Stanchfield
Stan: 5 sezonów i na razie na tym nie kończą.
Stacja: ABC Studio

Jestem prawnikiem uczącym się, więc wszelkiego rodzaju seriale prawnicze zawsze znajdują u mnie uznanie. Jednak “Skandal” to nie jest typowy serial prawniczy, wręcz z prawem mało ma związku a bardziej koncentruje się na utrzymywaniu prywatności swoich klientów i załatwianiu spraw, które są według klientów “nie do załatwienia”. Cóż mogę poradzić… Ubóstwiam Olivię Pope.

Olivia Pope, niegdyś dyrektor ds. komunikacji Białego Domu, otwiera firmę zajmującą się wyciszaniem skandali i zarządzaniem kryzysowym. /filmweb.pl

Główna bohaterka czyli prawniczka i założycielka biura do spraw kryzysowych – Olivia – jest kobietą nie dość, że silną to jeszcze niezależną. Nie dopuszcza do siebie uczuć, które przeszkadzałyby jej w pracy i potrafi z lodowatym opanowaniem wykalkulować co i ile będzie ją kosztowało. Cóż mogę powiedzieć? Uwielbiam takie charaktery. Do jej osoby dochodzą jej pracownicy, którzy są katalogiem charakterów. Każdy z nich się wyróżnia, każdy z nich ma swoje dirty little secrets, które nie mogą wyjść na jaw i każdy z nich zyskał moją głęboką sympatię(trochę irytująca “nowa” jednak da się ją przeboleć). A pan prezydent? Zdobył moje serce.

Jeśli zaś chodzi o scenariusz, to nienawidzę gdy fabuła serialu ciągnie się przez kilka odcinków, lubię gdy każdy odcinek jest o czymś innym z główną fabułą w tle, która powoli się rozwija jednak na pierwszy plan wychodzi dopiero pod koniec sezonu. W “Skandalu” każdy odcinek opowiada odrębny przypadek jednak łączy się ze skandalami Białego Domu. Dzięki temu fabuła nie jest tuzinkowa, zachowuje swoją oryginalność i świeżość. A teraz coś co podbiło moje serce: romans Liv z Białym Domem. Myślałam, że ukarze się on dopiero w którymś sezonie, jednak już od pierwszego odcinka pierwszego sezonu, mamy sytuację jasną i klarowną. Ah! Ten niebezpieczny romans!

Dialogi są świetnie skrojone, ukazujące charaktery danych postaci. Podoba mi się cała scenografia i gra aktorska, która jest na wysokim poziomie oraz świetne ujęcia kamerą, które są dość specyficzne i idealnie oddają charakter serialu.

Reasumując: Gdzie kolejny sezon? Ja poproszę kolejny sezon! Ociągałam się przed oglądaniem tego serialu bardzo długo, jednak okazuje się, że niepotrzebnie, bo główny wątek jest wciągający a sprawy, którymi zajmuje się Olive w międzyczasie potrafią przyprawić o dreszczyk emocji. Nie jest to typowe kino akcji, jest to dobre kino prawnicze, gdzie naginanie prawa otrzymuje kolejną definicję a hasło: “Ja nigdy nie przegrywam” otrzymuje nowe brzmienie. Dla mnie – świetny serial, który trzyma w napięciu i mam nadzieję, że tak pozostanie.

Mało oryginalna

Skomentuj

