Kulturalne podsumowanie roku 2015

Nadchodzi taki czas, że trzeba zrobić podsumowanie całego swojego roku, dobrych i złych jego aspektów(szczególnie książkowych) oraz osiągnięć. Rok 2015 był bardzo ale to BARDZO intensywny. Dorobiłam się bycia Bookgirl na Bookgeek a do tego współpracy z Wydawnictwem Harper Collins, które wydaje świetne książki. Jednak nie tylko był intensywny z powodu mojej działalności na blogu, ale też w życiu, wiecie matura i studia to nie przelewki jak się okazało. Teraz jednak skupimy się głównie na książkach i na tym jakie one w tym roku dla mnie były! No więc mało mam powieści złych, jakiś ten rok dobry jeśli chodzi o książki i większość z tych, które czytałam są naprawdę dobre, dlatego w tym roku nie będę pisać nic o złych historiach, tylko wymienię 10 najlepszych powieści 2015, każdej dając jakąś kategorię, wiecie tak jak przy Book Choice Awards, tylko po „mojemu”, zobaczymy jak to wyjdzie 😀

Kolejność się nie liczy, bo wszystkie powieści, które wymienię mają w sobie to coś szczególnego co po prostu mnie tknęło i w pewnym sensie zmieniło, tak jak każda dobra powieść robi z nami, książkoholikami 😀

Najbardziej romantyczna powieść 2015
„Maybe Someday” Colleen Hoover

Maybe-Someday

Chcecie jeszcze pytać dlaczego? Muzyka zrobiona do tej powieści to coś wspaniałego a przedstawiona historia miłosna ma w sobie tak dużo romantyzmu i jest tak urocza, że aż ruszyła moje serce, dosłownie – serce biło mi w tak szybkim tempie jak czytałam tą powieść, że aż nie wiedziałam co ze sobą zrobić. Jeszcze te piosenki… Nie mogłam uwierzyć, że można tak pisać i tak tworzyć.

Najlepsza kontynuacja 2015
„Zakon Mimów” Samantha Shannon

czas-zniw-tom-2-zakon-mimow-b-iext28745923

Od kiedy dowiedziałam się o tym, że rok po pierwszej części wyjdzie druga, przebierałam nogami w oczekiwaniu. Druga część spełniła wszystkie moje oczekiwania, wszystko to co miało się pojawić, pojawiło się ze zdwojoną siłą. Prześwietna, przecudowna dystopia, której świat po prostu pochłania, zgniata i obejmuje. Samantha Shannon dokonała cudu, stworzyła powieść jeszcze lepszą niż Anne Bishop, albo chociaż jej dorównującą :O

Najbardziej przejmująca powieść 2015
„Wszystkie Jasne Miejsca” Jennifer Niven

wszystkie-jasne-miejsca

Czy muszę coś dodawać? Recenzja, która pojawiła się ostatnio chyba ukazuje wszystko to co myślę o tej powieści. Jest dla mnie inspiracją i może ciężko w to uwierzyć, ale wciąż mam po niej kaca książkowego, który nie chce odejść. Co jest równocześnie świetne, ale również okropne, bo nie mogę zacząć żadnej innej powieści. Jednak tak, ten ładunek emocjonalny i to jaka melancholia mnie po tej powieści złapała zasługuje na tytuł najbardziej przejmującej powieści 2015.

Najlepiej opisująca mnie powieść 2015
„Fangirl” Rainbow Rowell

17286849

Kto by się spodziewał, nie? 😉 Każdy wie, że Nas fangirl opisuje właśnie ta opowieść. I być może miała w sobie kilka błędów, jednak wciąż duch, którego posiadała i bohaterowie, oraz sytuacje, które opisywała, były dla mnie idealnym odwzorowaniem książkomaniaków i po prostu przywiązałam się do niej. Tak jak serce tak i duszą.

Najlepsza powieść historyczna 2015
„Sisi. Cesarzowa mimo woli.” Allison Pataki

sisi_-cesarzowa-mimo-woli

Kocham historię, uwielbiam się w nią zgłębiać i słyszeć jej różne wersje, by wyciągnąć jakąś prawdziwą, oficjalną teorię. Jednak powieść opisująca Sisi rozłożyła mnie na łopatki. Była tak realistyczna, przejmująca i wciągająca, że aż mnie samą to zaskoczyło, bo rzadko spotyka się taką powieść HISTORYCZNĄ, która tak dobrze odtworzyłaby rzeczywistość i z prawdziwej historii stworzyła dającą ducha bohaterom opowieść. Przepiękna i przekonująca.

Najlepsza trylogia 2015
Trylogia Kroniki Czerwonej Pustyni

56f8b-trilogycovers

Być może trylogia Moiry Young nie wyszła w całości w 2014(tak w ogóle, nie opublikowałam recenzji 3 części tej serii, a zniknęła w otchłani mojego starego laptopa, trzeba napisać ją jeszcze raz!), jednak czytałam ją przez połowę 2015 roku i muszę ją ogłosić najlepszą trylogią 2015. Dystopia, pełna napięcia, pełna akcji, miłości, cierpienia i wszystkiego co tak naprawdę uwielbiam w powieściach. Po prostu jest to moja seria, którą chciałabym czytać od nowa i od nowa by przeżyć z bohaterami cały czas te same emocje.

Największa chemia 2015
„Idealna chemia” oraz „Prawo przyciągania” Simona Elkeles

980prawo-przyciaganiaidealna-chemia-b-iext20966902

Uh! Ten ładunek elektryczny pomiędzy bohaterami! Te postaci i ta miłość! Nie spotyka się tego w każdej opowieści, nie spotyka się tego często w życiu, jednak te pary to spotkało. Pokochałam obie powieści. Pokochałam czwórkę bohaterów i czekam na ostatnią część serii by w końcu dowiedzieć się, jak ta opowieść się kończy i by zacząć wszystko analizować od początku. Uwielbiam, kocham i po prostu stawiam ołtarzyk. Aha i gdzie mój bilet do Meksyku?

Najbardziej artystyczna powieść 2015
„Oddam ci słońce” Jodi Nelson

1433263606_QfHw24JooYPu_400_auto

Artystyczna nie odnosi się do grafiki, ale do bohaterów, którzy oboje byli artystami mającymi zbyt dużo do powiedzenia i nie wiedzących jak to zrobić, inaczej niż przez sztukę. Sama uwielbiam sztukę, więc jak mogłaym nie docenić autorki i bohaterów, oraz fabuły, która chwyciła za serce i pochłonęła w całości? Zabawna, przejmująca i po prostu piękna powieść.

Najlepsza tajemnica 2015
„Byliśmy łgarzami” E. Lockhart

BylismyLgarzami

No tak, większość osób domyśliło się końca, jednak ja nie a do tego cała otoczka sekretu i tajemnicy, zrobiła swoje. Powieść uwielbiam i aż zdziwiłam się, że ma w sobie aż tyle treści. Dużo osób mówiło, że dla nic ta historia nie miała w sobie tego czegoś co ja widzę. Jednak dla mnie ta opowieść to naprawdę dobrze zaprezentowana psychologicznie historia, która wciąga i przyciąga i po prostu łapie w swoje sidła. I am in love.

Najlepsza dystopia 2015
„Pojedynek” Marie Rutkoski

niezwyciezona-tom-1

Co tutaj dużo mówić? Naprawdę powieść godna tego tytułu. Uwielbiam bale, uwielbiam inteligetne bohaterki i uwielbiam seksowne męskie charaktery. Wpadłam i nie zamierzam wracać z tego świata, pozostaje mi tylko czekać do marca na drugą część tych magicznych i równocześnie świetnie zaprezentowanych przygód. Kac książkowy gwarantowany a świat autorki ma wszystko czego potrzeba.

Ahh jak wzięło mnie na wspomnienia to w sumie ten rok był naprawdę dobry pod względem książkowym. NAPRAWDĘ dobry. Dużo dystopii, świetne trygloie, dużo kontynuacji, mnóstwo emocji, miłości i akcji. Mam nadzieję, że 2016 będzie równie dobry i już powąznie myślę o wyzwaniu czytelniczym na ten rok… Hm. Co myślicie? 😀

Czytelniczego Nowego Roku!

Mało oryginalna

One thought on “Kulturalne podsumowanie roku 2015

Skomentuj

