Coś nowego czyli… BG#11: 7 Deadly Sins Book Tag

7 sins book tag

Dziś Halloween, czyli noc duchów, zjaw, wilkołaków oraz wiedźm. Jako fanka powieści YA, swoją przygodę zaczęłam od Zmierzchu, po którym miałam swoją wielką fazę na jednego ze stworów biorących udział w tym święcie, czyli wampiry, potomków Drakuli! Potem wchodziłam w ten świat postaci magicznych coraz głębiej… aż wylądowałam tutaj. A teraz, obchodząc Halloween, chciałam Wam z okazji tego święta sprezentować 7 Deadly Sins Book Tag (książkowe 7 grzechów głównych). Będzie strasznie i grzesznie.

1. Chciwość – Jaka jest najtańsza i najdroższa książka, jaką kupiłeś?

Z najdroższą będzie mi łatwiej, bo jest to zbiór opowiadań o Sherlocku Holmesie, który kosztował mnie 45 złotych, co bardzo zmniejszyło mój budżet na powieści w tamtym miesiącu, ale było warto, bo ma on piękną obwolutę i jest pięknie wydany. Z najtańszą będę miała problem, gdyż nie za bardzo pamiętam, co kupiłam za ile, ale jedną z najnowszych-najtańszych zdobyczy jest Wierna, trzecia część trylogii Niezgodna, którą kupiłam za 5 złotych(?), o ile dobrze pamiętam.

2. Gniew – Jakiego autora kochasz lub nienawidzisz?

Tutaj robi się nieco ciekawie, bo nie wymienię ich z imienia i nazwiska, tylko dam Wam pewne wskazówki i będziecie mogli zgadnąć, kto jest kim! Pierwszą osobą, którą wam zaprezentuję, jest jedna z moich ulubionych autorek. Wydała serię dystopijną, która poruszyła moje serce i po prostu zawładnęła moim światem, do tej serii wydała opowiadania i na razie nie ma w planach żadnej innej powieści YA. Drugą osobą jest autorka, która mnie do siebie zraziła, a od której spodziewałam się czegoś wyjątkowego. Seria, którą wydała, obejmuje trzy powieści, a główna bohaterka zabija swoimi myślami. Wątek romantyczny był oklepany, a historia schematyczna – zwykły paranormal ze szkołą w tle.

3. Obżarstwo – Jaką książkę dosłownie pożerałeś raz za razem, czyli powieść, którą możesz czytać w nieskończoność?

Jest jedna taka… Ale teraz ma już dwie części, więc w sumie jest to seria, którą mogę czytać w nieskończoność, a mianowicie seria Samanthy Shannon – Czas żniw. Wiem, wiem, ja znowu o tym samym, ale ja po prostu uwielbiam te powieści. Łączą w sobie wszystko to, co kocham i wszystko to, czego wymagam od książki, są po prostu idealne.

4. Lenistwo – Jaką powieść zaniedbałeś, ponieważ byłeś leniwy i nie chciało ci się jej czytać?

Po pierwsze muszę się przyznać, że mam dużo powieści, w których przeskakiwałam po rozdziałach, bo nie chciało mi się ich czytać, jednak najczęściej nie dlatego, że jestem leniwa, tylko dlatego, że nie mogłam znieść stylu autora. Miałam tak z Mrocznymi umysłami, książka tak bardzo nie przypadła mi do gustu, że nie dałam rady jej dokończyć. Po prostu musiałam ją odłożyć na półkę i zapomnieć o tym spotkaniu. A niby uwielbiam dystopię.

5. Pycha – Jaką książą chwalisz się przed znajomymi, że ją przeczytałeś, by wyglądać bardziej inteligentnie?

Chwalę się, że przeczytałam Wstęp do psychoanalizy Zygmunta Freuda, co trochę jest nieprawdą, bo nigdy jej nie dokończyłam, gdyż musiałam oddać ją na czas do biblioteki. Ale tak, zawsze chwalę się, że ją przeczytałam, by wypaść na mądrzejszą i bardziej oczytaną, wiecie przecież, jak ludzie patrzą na osoby, które czytają YA… szczególnie poloniści, dla których to nie są powieści, tylko zmarnowany papier. Aż ciarki przechodzą!

6. Rozpusta – Jakie cechy uważasz za najbardziej atrakcyjne u męskiego/damskiego bohatera?

O, ten grzech mi się podoba! Ale chyba niczym was nie zaskoczę, bo uwielbiam tych mroczniejszych bohaterów. Lubię, jak główna postać męska jest tajemnicza, cyniczna i arogancka. Do tego oczywiście musi posiadać ten krzywy uśmieszek na ustach, jakby tylko on rozumiał żart, który właśnie powiedział. Ale – co najważniejsze – romans nie może być oczywisty. Bo mogę przeżyć każdego męskiego bohatera, ale po prostu nie może być tak, że patrzą sobie w oczy i już jest happily ever after. Najważniejsze jest to napięcie i cała otoczka tego romansu, a jeszcze jakby obiekt westchnień miał zadziorny uśmieszek?

7. Zazdrość – Jaką powieść chciałbyś dostać jako prezent?

W tej chwili pewnie jakąś z nowości wydawniczych, które miały niedawno premierę, może Klejnot Amy Ewing? AlboPlagę samobójców? Jednak książki, które chciałabym najbardziej dostać, to oryginalne wydanie powieści Anne Bishop, Jane Austen albo Samanthy Shannon. Wtedy byłabym w siódmym niebie i nie chciałabym już nic więcej.

Mam nadzieję, że chociaż trochę stworzyliśmy klimat Halloween! Jak Wam się podoba ten Book Tag i oczywiście, czy macie jakieś pomysły na kolejne Book Tagi, które chcielibyście, bym zrobiła? Czekam na Wasze typy w komentarzach. Krwawego Halloween!

Book Tag możecie przeczytać również na Bookgeek.pl ! :

bannerZUZ2

Mało oryginalna

Skomentuj

