Coś nowego czyli… BG#10: Unpopular book tag

unpopular

Już nie raz spotkałam się z twierdzeniem, że „nie mam gustu” do książek. Głównie dlatego, że większość serii, które są bardzo popularne nie zyskują mojej przychylności, a te które są mniej lubiane uwielbiam. Ale patrząc globalnie na mój dorobek czytelniczy, to w sumie nie jest tak źle. Ale właśnie o to chodzi w „unpopular book tag”, o te serie czy powieści, które wszyscy lubią a ty nie lubisz i na odwrót, a więc zaczynamy!

1. Popularny autor, do którego nie możesz się przekonać.

Odpowiedź jest oczywista, bo jest to John Green. Nie pytajcie dlaczego, po prostu tak jest. Uwielbiam filmy na podstawie jego książek, szczególnie „Papierowe miasta”, jednak nie potrafię przeczytać żadnej jego książki. Nie chodzi tutaj o mój upór, że nie przeczytam nic jego pióra, tylko po prostu jego styl pisania do mnie nie przemawia. Ale filmy są cudowne!

2. Trójkąt miłosny, który nie skończył się tak, jakbyś chciał.

Kolejna odpowiedź, która dla mnie jest oczywista. Największą irytację wzbudziła we mnie autorka „Krwawego szlaku”, który skończył się nie tak jak powinien, czyli z nieodpowiednim mężczyzną. Naprawdę, przy końcówce serii błagałam autorkę, by jeszcze raz przemyślała swoje zdanie i szybko je zmieniła, jednak od początku wiadomo było, jak cały trójkąt się rozwinie i dlaczego wybierze tego, a nie innego. Niestety, takie rzeczy się zdarzają. Jednak i tak jest to jedna z moich ulubionych serii i pocieszające jest to, że obiekt moich westchnień wciąż jest wolny 😉

3. Popularna seria książek, która nie przypadła ci do gustu.

Jest ich kilka, jednak chyba jedną z najbardziej kontrowersyjnych jest „Hopeless” autorstwa Colleen Hoover. Wszyscy, którzy lubią powieści NA, zachwalają tę serię, jednak ja osobiście, byłam tak bardzo nią znużona i załamana sztucznością całości, że powieści nawet nie skończyłam. Seria miała dobre podstawy, jednak gdy weszło się w szczegóły, to cały plan na fabułę upadał. Do tej pory zastanawiam się jak autorka mogła napisać coś beznadziejnego jak „Hopeless” i tak cudownego jak „Maybe someday”.

4. Popularna seria książek, którą nie jesteś zainteresowany.

Tych też mogę trochę wymienić. Jednak ponownie w tym tagu musi znaleźć się ta największa skaza, czyli „Szklany tron”. Proszę, nie zabijcie mnie! Po prostu nie potrafię przeczytać i w ogóle sięgnąć po tę serię. Próbowałam na prawo i na lewo, nawet w bok, ale wciąż nic z naszej znajomości z Sarah J. Mass nie wyszło. Uwielbiam fantastykę, uwielbiam silne bohaterki, ale „Szklany tron” to moja zmora, po którą nie zamierzam sięgać.

5. Istnieje powiedzenie: „Książka jest zawsze lepsza od filmu”, ale jaki film lub serial powstały na podstawie książki podobał ci się bardziej niż powieść?

Uwielbiam to pytanie. Jest adekwatne do kilku powieści, których ekranizację ostatnio widziałam, ale w związku z tym, że kilka dni temu byłam w kinie na „Próbach ognia”, odniosę się do niej. Po pierwsze, nie doczytałam do końca „Prób ognia”, głównie dlatego, że od początku książki wszystko mi się dłużyło, nie potrafiłam ponownie wejść w świat wykreowany przez autora, który nic nie tłumaczył, tylko zadawał coraz więcej pytań. Po drugie, ekranizacja ma lepszą konstrukcję fabuły, jest bardziej dynamiczna, bardziej uporządkowana i już powoli zdradza sekrety serii, czego książka nie robi. Wystarczyła zmiana kilku wątków i otrzymałam o wiele lepszą kontynuację wersji filmowej  niż papierowej.

Oczywiście podpunktów tagu jest więcej, jednak wybrałam tylko te najciekawsze. A jak sprawa wygląda u Was? Macie jakieś popularne serie, których nie lubicie? Albo których inni nienawidzą a Wy uwielbiacie? Czekam na Wasze typy i jak zawsze na dyskusje!

Tekst opublikowany również na stronie Bookgeek.pl :

bannerZUZ2

Mało oryginalna

Skomentuj

