Coś nowego czyli… BG#7: Panna Idealna

IMG_0071

Jeśli chodzi o książkowych ulubieńców damskich, to mam ich zdecydowanie mniej niż postaci męskich. Być może dlatego, że lubię bohaterki, które są silne, wytrwałe, szczere i pewne siebie. Zaś w większości książek młodzieżowych pojawiają się dwa typy bohaterek: Pierwszy to dziewczyna delikatna, niedoświadczona, niewinna i nieśmiała, która nie za bardzo potrafi odnaleźć się w sytuacji. Drugi to dziewczyna, która jest może i pewna siebie oraz silna, jednak aż zbyt idealna by istnieć. Ja szukam złotego środka – chcę bohaterkę, która nie będzie idealna, tylko prawdziwa. Cieszę się, że kilka takich się znalazło! Oto mój ranking:

1. Maggie – „Atramentowe serce” Cornelii Funke

Jest to pierwsza dziewczyna, która w mojej literackiej przygodzie, pokazała „jaja”. Była odważna, inteligentna, sprytna i bardzo bystra. Uwiodła mnie swoimi wyborami, których dokonywała bardzo rozważnie i rozsądnie, jednak kierując się często emocjami. Jak dla mnie jest bohaterką idealną, która nigdy nie opuści mojego serca.

2. Neva – „Neva” Sary Grant

Jedna z moich pierwszych wypraw w krainę dystopii i od razu natchnęłam się na piękną, niebezpieczną, zbuntowaną bohaterkę, którą pokochałam. Neva miała w sobie wszystko to co chcę zobaczyć u postaci dystopijnych – upartość, niewyparzony język oraz uczucia, które jednak odkłada na bok, by dążyć do obranego wcześniej celu. Świetna.

3. Gemma Doyle – „Mroczny sekret” Libby Bray

Przyznam otwarcie – nie trawiłam bohaterki w pierwszej części serii. Była dla mnie zbyt delikatna, zachowywała się zbytnio jak panna, a mniej jak zbuntowana dama. Jednak w kolejnych tomach, po które sięgnęłam w pewnym odstępie czasu, Gemma dorośleje i to nie tylko fizycznie, ale też emocjonalnie. Staje się prawdziwą kobietą, która wie do czego dąży. Jest lojalna, pełna życia, inteligentna oraz rozważna. Najlepiej postać ta zaprezentowana jest w finale serii, gdzie kończy się nasza przygoda z Gemmą – staje się ona dorosłą, cudowną damą, która budzi męskie zainteresowanie.

4. Surreal – „Trylogia Czarnych Kamieni” Anne Bishop

Jedna z postaci, która przewija się przez całe dziewięć części. Od pierwszej strony na której pojawiło się jej imię, jestem jej wierną fanką. Pokochałam ją za odwagę i niezłomność oraz za zabójcze poczucie humoru (dosłownie). Kto nie polubiłby zabójczyni najemniczki, która z zimną krwią potrafi zamordować człowieka, jednak tylko tych co sobie zasłużyli, i równocześnie potrafi być delikatną, piękną Surreal?

5. Elżbieta (Lizzy) Bennet – „Duma i uprzedzenie” Jane Austen

Kto nie czytał książki pewnie oglądał film, więc każdy zna niewyparzony język i śmiałość Panny Bennet. Była ona postacią łamiącą konwenanse XIX wieku. Lizzy była inteligentna, oczytana i bardzo bystra, czego dowodzą jej bardzo trafne i dość nie na miejscu jak na damę, odpowiedzi. Urzekło mnie w niej to, że stawiała się na równi z mężczyznami, czego wiele kobiet tamtego okresu nie potrafiło zrobić. Pięknie skrojona i uwodząca postać.

Jak widzicie moje ulubione damskie postaci mają coś z dystopii, romansu, historii oraz magii. Czy Wy macie bohaterki, które znalazły miejsce w Waszym sercu? Albo macie bohaterki, których nie lubicie całym sobą? Czekam na odpowiedzi!

Ranking znajdziecie również na stronie Bookgeek.pl :

bannerZUZ2

Wasza,

Mało oryginalna

Skomentuj

