Coś nowego czyli… BG #3: 5 bohaterów(męskich), których…

IMG_1048

Każdy mol książkowy może śmiało przyznać, że są bohaterowie w których nie sposób się nie zakochać. Czasem wręcz wyobraża sobie,  jak by to było spotkać taką postać w realu, a być może nawet stanąć wspólnie na ślubnym kobiercu. Dobra, z tym ostatnim lekko przesadziłam. Wybaczcie! Jednak wniosek jest jeden: Każdy z nas ma swoich ulubionych bohaterów, których najchętniej przeniósłby do prawdziwego życia. Byliby naszymi najlepszymi przyjaciółmi i kompanami od kielicha… Ups, od psot. Przedstawiam wam mój ranking, pięciu, najlepszych, najprzystojniejszych, najbardziej zadziornych i aroganckich typków jakich poznałam na stronach książek. Oto piątka moich ulubionych bohaterów męskich!

(Kolejność jest przypadkowa, wszystkich kocham równie mocno.)

1. Daemon Sadi z serii Czarne Kamienie

To była miłość od pierwszego wejrzenia. Jest to ten typ bohatera, który zaskakuje nieprzewidywalnością i oryginalnością w swoim toku rozumowania. Gdy pierwszy raz zetkniemy się z tą postacią, wydaje nam się, że jest on mężczyzną mrocznym i tajemniczym, który potrafi zabić z zimną krwią. Jednak im dalej brniemy w jego historię, tym częściej zauważamy, że pod fasadą okrutnego typa, kryje się ktoś wrażliwy i czuły. Daemon był po prostu idealny – ciemna strona jego osobowości kontrastowała z tą jaśniejszą, ale razem tworzyły nierozerwalną całość.

2. DeMalo z Kronik Czerwonej Pustyni

W większości recenzji wychwala się Jacka, jednak moje serce podbił DeMalo. Nie tylko tym, że był bad boyem, ale też dlatego, że był jedną z bardziej barwnych postaci serii. Możecie mnie teraz znienawidzić, ale kibicowałam jemu i Sabie; nawet jeśli nie zgadzałam się z jego planem odnowy świata. Czym jeszcze mnie urzekł? Chyba tym, że był aż zbyt pewny siebie. Był po prostu aroganckim draniem. A kto nie lubi aroganckich drani?

3. Naczelnik z Czasu żniw

Kolejny raz autorka zaskoczyła mnie swoją oryginalność tworząc tego bohatera. Wydaje się być bardzo poważny i nieczuły, jednak przy Paige (głównej bohaterce) odsłania swoją prawdziwą naturę i staje się zabawnym, ironicznym mężczyzną. W każdym razie, ja Naczelnika chciałabym spotkać w prawdziwym życiu. Jednak to spotkanie mogłoby się źle skończyć, na przykład moją śmiercią… W końcu to Rafaita.

4. Warner z trylogii Dotyk Julii

Czy was też nie zaskoczył w Sekrecie Julii? Mnie bardzo. Nagle z snobistycznego, brutalnego sadysty, stał się kochanym, czułym romantykiem. Dlatego z całej siły trzymałam kciuki w jego walce o serce Julii – był oryginalny, a tego poszukuje w bohaterach najbardziej. Do tego, nie wiem jak wy, ale w mojej wyobraźni był on naprawdę przystojny – całe te garnitury i siłownia zrobiły swoje.

5. Szczur, Koshe, Klecha, Prince i Borys z Invocato Agnieszki Tomaszewskiej

Tak oni liczą się jako jedna osoba, albo może, jedna drużyna. Razem tworzą całość, nawet jeśli każdy z nich jest odmiennym charakterem. Książki pewnie większość z Was, nie zna, ale ja, kupiłam ją nieświadoma jej geniuszu. Albo bardziej – geniuszu bohaterów. Każdy z nich był równie zabawny co nieprzewidywalny, oraz posiadał własne demony, z którymi musiał się zmierzyć. Szczur – maniak komputerowy; Koshe – apodyktyczny dowódca; Klecha – romantyczny przyjaciel; Prince – człowiek bez granic rozsądku oraz zahamowań; Borys – przyjazny i zawsze gotowy do akcji. Więc jak ich tutaj nie pokochać?

Moi ulubieni męscy bohaterowie nie różnią się zbytnio, każdy to połączenie humoru z zagadką, którą niełatwo rozwikłać. Ale to właśnie to czyni te postacie niepowtarzalnymi i oryginalnymi. A Wy? Macie jakiś bohaterów męskich, którzy zapadli Wam w pamięć równie mocno jak mi?

Ranking również przeczytać możecie:

bannerZUZ2Mało oryginalna

One thought on “Coś nowego czyli… BG #3: 5 bohaterów(męskich), których…

Skomentuj

