Recenzja #76: Finały serii bolą najbardziej!

Tytuł: Wielki błękit
Autor: Veronica Rossi
Seria: Eter(?)
Wydawnictwo: Otwarte(Moondrive)
Ilość stron: około 320
Cena empik.com: 32,49 zł

Przyznam się osobiście, że nienawidzę finałów serii. Zawsze jest tak, że jak się skończy drugą część to można mieć jeszcze nadzieję na tą trzecią, cudowną, piękną i niepowatarzalną. Jednak gdy już się ją dostanie i skończy to świat rozpada się na kawałki. Po co żyć, jak nie ma więcej takich książek? I seria o Arii i Perrym dla mnie właśnie taka była.

Aria i Perry są o krok od Wielkiego Błękitu – miejsca, gdzie nie ma eteru i niebo nie płonie. By się tam znaleźć, muszą uwolnić porwanego Cindera, bo tylko z nim przedostaną się na drugą stronę eterowej ściany. Czy Osadniczka i Dzikus zdołają skłonić do współpracy skłócone od stuleci plemiona, zanim nieokiełznany żywioł pochłonie ich świat? Czy znajdą szczęście pod czystym niebem?/lubimyczytac.pl

Czym stali się dla mnie Aria i Perry? Przyjaciółmi, rodziną, najbliższymi osobami. Do tego dochodzi Roar, którego pokochałam równie mocno jak Aria, a nawet bardziej. Postaci zaprezentowane są genialnie. Jak zawsze przedstawiono je idealnie i z największymi szczegółami. Rozpacz i cierpienie to cechy, które bardzo trudno opisać i nie przegiąć, ale autorka poradziła sobie z tym tak perfekcyjnie, że gdy tylko wyobrażałam sobie Roara to moje serce krwawiło. Cudownie.

Fabuła jest równie dobra jak bohaterowie. Nie ma w niej nic co bym chciała zmienić. Ucieczka, pakt, walka, rozpacz, zabijanie, kłamstwo, miłość i tak dalej i tak dalej. Fabuła ma w sobie wszystko. Łączy ze sobą dwie pierwsze części w świetnej wybuchowej mieszance, która zachwyca i intryguje. Jest to jedna z lepiej skonstruowanych książek, jakie udało mi się przeczytać. A pamietacie może jak oczerniałam pierwszą część serii? Wymarzcie tamtą recenzję i zabierajcie się do czytania serii Veronici Rossi!

Styl i język jak zawsze na wysokim poziomie, nie pojawią sie żadne zgrzyty pomiędzy dialogami, opisy są barwne i dokładne. Emocje bohaterów są tak dobrze oddane, że aż boli z zazdrości!

Reasumując: Jestem zachwycona. Ostatnie części serii antyutopijnych wydane przez Moondrive są jednymi z lepszych książek jakie są teraz na rynku dla młodzieży. Veronica Rossi przeszła samą siebie i po prostu zniszczyła system. Bohaterzy zostaną ze mną na zawsze, świat pozostanie ze mną na zawsze, a Eter na szczęście został zneutralizowany. Do tego poznałam ideał mężczyzny – Roar ukłoń się wszystkim. Zakochałam się w książce i w bohaterach, czego chcieć więcej? Ah no tak, kolejnej części! Oczywiście ocena jest jasna – 6/6. Po prostu weźcie serie Veronici Rossi i ją przeczytajcie!

Książka pochodzi z zasobów własnych.

Mało oryginalna

Skomentuj

