Recenzja #46: Tak się pomylić!!!

sprobujmy-jeszcze-raz-b-iext23426217

 

Tytuł: Spróbujmy jeszcze raz
Autor: Abbi Glines
Seria: Rush i Blair(?)
Wydawnictwo: Pascal
Ilość stron: 330
Cena empik.com: 32,49 zł

Pamiętacie jak napisałam: „dla mnie pani Glines trafia do najlepszych konstruktorek fabuły i postaci jakie znam.” Okej, teraz właśnie strzelam sobie za to w łeb. Oficjalnie stwierdzam: kolor moich włosów jednak świadczy o mojej głupocie(jestem blondynką). Pif-paf!

„Pamiętam słowa pastora, że Bóg obarcza nas tylko tym, co jesteśmy w stanie znieść. Może chodziło mu o osoby, które co niedziela chodziły do kościoła i modliły się każdego wieczora, bo mnie Bóg zdecydowanie nie oszczędzał.”

Kochasz mężczyznę. Jednak wszystkie znaki na niebie pokazują, że nie możecie być razem. Co robisz? Tajemnica, którą skrywał od lat nie miała ujrzeć światła dziennego. Gdy mu zaufała, okazało się, że całe jej życie było kłamstwem. Miłość Blaire do Rusha jest nadal silna. I odwzajemniona. Jednak sekrety z przeszłości nie pozwalają jej zapomnieć, jak bardzo ją zranił. Dziewczyna wraca w rodzinne strony, by zacząć od nowa. Pewna wiadomość przewraca jej życie do góry nogami. Co zrobić, gdy osoba, której nie możesz ufać, jest tą, której zaufania potrzebujesz najbardziej? Kłamiesz, unikasz prawdy i modlisz się, by twoje sekrety nigdy nie wyszły na jaw. Lecz nie przestajesz kochać./empik.com

„Nienawidziłam oszustów, ale sama musiałam stać się na chwile kłamczuchą. Tym razem to mnie zależało na zachowaniu tajemnicy.”

Bohaterowie nie zmieniają się. Wciąż mamy do czyniena z Blair i Rushem, są trochę odmienieni, po odrzuceniu siebie nawzajem. Jednak do jasnej lub ciemnej cholery! Całe napięcie pomiędzy nimi znika. Oni znikają. Ich charaktery stały się takie.. schematyczne. Takie… słabe. Ona ciągle gada, że nie może z nim być, że jest za słaba, że nie należy do jego świata. A on ciągle gada tylko jedno słowo. Poprosze o famfary – „kurwa”. I ciągle wszystko robi nie tak jak powinien! Ucieka, wraca, ucieka, wraca, prosi o wybaczenie, koniec książki(bynajmniej to nie spoiler). Jednak wszystko kończy się dobrze, a jak!

„Mój świat właśnie wyleciał w powietrze z powodu fantastycznego seksu, a jej było przykro. Cudownie.”

Tutaj nie ma fabuły. Autorka tak jakby chciała kontynuować wątek z poprzedniej części, jednak nie wiedziała jak. Jakby schlechciła wszystkie swoje pomysły dotyczące Rusha i Blaire, w jedną książkę. Jednak nie trzymają się one kupy. Wsadza do fabuły bohaterów, którzy nie odgrywają żadnej większej roli. Organizuje spotkania, które również nie są jakoś wielce ważne. Mówiąc po krótce: ktos się mylił, że gdy pojawia się pistolet w książce, to musi on wystrzelić. Tutaj pojawia sie ich mnóstwo, jednak nie mają one sensu i znaczenia. Nawet nie ma żadnego napięcia seksualnego, owszem, seks jest, jednak napięcie uleciało. Pozostało w poprzedniej części.

„Nie mogłam sobie pozwolić na myślenie, że jest moim księciem z bajki. Byłam na to zbyt mądra.”

Styl i język jak w poprzedniej części dobry, nie jest wybitny, autorka nie poprawiła się, jednak da sie czytać. Ot powieść dla młodzieży w języku młodzieżowym.

„-Zapewniam cię, że wspomnienia, jakie mam z naszych doświadczeń, i rzeczywistość, w której ona żyje, to dwie różne sprawy. Mnie dostała się napalona dziewica. Jej przypadł w udziale wytrawny profesjonalista.”

Reasumując: Pierwsza część zostawiła w moim sercu nadzieję, druga ją zniszczyła. Pokochałam panią Glines i po chwili znienawidziłam za to co zrobiła moim bohaterom. To są niby wciąż oni, jednak nie, to są zupełnie nowe osoby. Być może o to chodziło autorce, jednak ja tego nie kupuję. Zdecydowanie się zawiodłam. Czytało się miło, jednak to tyle. Spodziewałam się kolejnego Big Bang! A otrzymałam ładną okładkę. Pewnie więszkosć osób się ze mną nie zgodzi. Jednak według mnie o wiele gorsza druga część od pierwszej. Daję 3-/6, byłam skłonna dać 2, jednak ze względu na bohaterów odpuszczę. Rush byłby niepocieszony.

Książka pochodzi z zasobów własnych.

Mało oryginalna

2 thoughts on “Recenzja #46: Tak się pomylić!!!

    1. Jeśli czytałaś pierwszą część to drugą możesz przeczytać żeby dowiedzieć się jak kończy sie cała historia, jednak szczerze? Odradzam, jeśli nie czytałaś pierwszej części, lub czytałaś pierwszą i pokochałaś bohaterów i napięcie pomiędzy nimi… Bo w drugiej części tego po prostu nie ma 😀 Więc przeczytać można ale no nie za 3 dychy jak dla mnie xd

      Lubię to

Skomentuj

