Książkowe podsumowanie roku 2013

No to jak już wszyscy to wszyscy!
Podsumowanie roku 2013 na looking for trzeba zrobić. Mija w sumie nie cały rok, chociaż to rok specjalny, gdyż właśnie w 2013 założyłam looking for. Przez cały rok poszukiwałam oryginalności w książkach jak i w filmach, ale oczywiście bardziej skupiałam się na tym pierwszym. Co było dobrego w tym roku? Jakie książki były najlepsze? Oto moje top 11 książek przeczytanych w 2013:

1. [requiem] – lauren oliver

requiem, polska okładka ~

Idealne zakończenie serii, którą pokochałam. Została mi w głowie i chyba zostanie do końca mojego życia, bo to jedna z najlepszych serii jakie czytałam. Pani Oliver jest pani genialna, proszę o więcej takich serii! I oczywiście było to zaskoczeniem – nie zawsze spotyka się tak idealne i do tego otwarte zakończenie serii.

2. Sekret Julii – Teherah Mafii

sekret-julii
Oh to było coś pięknego! Sekret Julii wyprzedza Dotyk Julii i daje nam świetną przygodę. Buntowniczka, on piękny, ona piękna do tego ten trzeci – byłam tak zaskoczona, że wtrąciła Warnera, a do tego ten mrok spowijający całą historię, dla mnie majstersztyk i dla tych co kochają dysutopię też powinien taki być.

3. Alicja W krainie Zombie – Gena Showalter

alicja-w-krainie-zombi-b-iext23222770
Pani Showalter stała się jedną z moich ulubionych autorek po przeczytaniu jej Mrocznej nocy a potem i reszty jej książek z tej serii. Gdy wyszła Alicja w Krainie Zombie, nie wahałam się od razu pobiegłam do sklepu i ją kupiłam. I znów sie nie zawiodłam. Genialna powieść. Być może niektórzy powiedzą głupia, bez sensu ale prosze was, czy niektóre powieści nie są po to by się trochę zabawić? Ja bawiłam sie świetnie.

4. Pisane szkarłatem – Anne Bishop

pisane-szkarłatem
Nooo! Dopiero 4 miejsce, ale nie jest to powieść mniej ważna niż pierwsza 3! Pani Bishop znów odwaliła kawał dobrej roboty. Znów mnie zadziwiła i przekonała do tego, że świat może być oryginalny, trzeba tylko and nim popracować. Świetna książka i kolejna genialna seria się szykuje.

5. Studia Wieczności – Libba Bray

studnia-wiecznosci-magiczny-krag-3-b-iext6322604
Trzecia część… być może wyszła dawno, ale ja zwlekałam z przeczytaniem jej, doszłam do wniosku, że nie jestem jeszcze gotowa rozstać się z bohaterami. Ale w końcu musimy stawić czoła końcowi i po ostatnie strony są całe mokre. Nie potrafiłam się powstrzymać, końcówka była tak piękna i tak zaskakująca… Naprawdę, gdy wszystko w koło mają to o czym marzyli a jedyna osoba, główna bohaterka, traci wszystko to serce pęka. Piękna, naprawdę piękna.

6. Wróżbiarze – Libba Bray

wrozbiarze-b-iext12841170
Znakomita. Oh jaka ona była świetna. Lata 20 i świetny styl pisania pani Bray… Po prostu geniusz. Główna bohaterka trochę irytuję od czasu do czasu ale inne postaci naprawiają to. I to jest genialne. Pani Bray udowodniła mi po co została stworzona i że trylogia Magiczny Krąg nie była tylko przypadkowym pomysłem, który wyszedł. Po prostu idealna!
Ale na 6 miejsce zasługuje też Krwawy fiolet – Di’i Revis.

62639-krwawy-fiolet-dia-reeves-1
Książka bardzo oryginalna. Zabawna, ale nie dla wszystkich. Bardzo wyluzowana i śmieszna bohaterka, która niektórych moze irytować. No po krótce: książka nie dal wszystkich, ale niektórym na pewno wpadnie w oko. Jak mi 😀

7. Płonący stos księga 2 – Cate Tiernan

plonacy_stos_ksiega_2_kamienne_skrzydlo_naszyjnik_wody_IMAGE1_225789_5
Co to było za zaskoczenie! Pierwsza księga – świetna ale pozostawiała coś do życzenia, ale druga! Była dla mnie idealna. Zero młodzieżówki tylko dobra powieść fantasy dla dorosłych. Dla mnie brzmi świetnie! I do tego dochodzi romans Richarda i Clio.. taki smaczek!

8. Fiolet – Magdalena Kozak

pobrane
Książka świetna, szkoda że nie odniosła dużego sukcesu, bo pani Kozak ma naprawdę dar opowiadania. Byłam bardzo zaskoczona całą fabułą, a główna bohaterka podbiła moje serce. Do tego płakałam i śmiałam się wraz z postaciami – nie zdarza się to często!

9. Spartakus – Max Gallo

352x500
O! Świetna powieść. Spodziewałam się nudnej i długiej lektury a czytało się bardzo szybko. Max Gallo ma to coś, naprawdę świetnie prezentuje klimat starożytności i fakty historyczne, które ani się obejrzałam już miałam w głowie. Pan Gallo jak najbardziej zasłużył sobie na miejsce w top 11.

10. Posłaniec – Markus Zusak

352x500
Co tu dużo mówić? Ta książka jest moją inspiracją. Była napisana idealnie, całość przedstawiona świetnie a do tego ta fabuła… to zakończenie, wszystko układało sie w jedną całość i było po prostu piękne.

11. Joyland – Stephen King

joyland-okladka
Pan King. No powiem, że naprawdę klimat w Joylandzie był genialny. Świetna powieść, która po prostu zwala z nóg. Być może nie ejst zbyt przerażająca, jednak jako kryminał to ejst coś! Byłam zadziwiona, że nie przeczytalam czegoś pana Kinga wcześniej. Ale z pewnością to zrobie.

Jak i wzloty to i upadki! Oto porażki roku 2013:
1. Chloe King. Uprowadzona – Liz Braswell

161277-352x500

M-A-S-A-K-R-A! Naprawdę to była totalna porażka. Nie rozumiem jak w ogóle ta książka zyskała miano bestselleru. Ale w tych czasach… Ehh Chloe była świetna w pierwszej części, w drugiej udowodniła, że jest tępa jak noga od stołu i nie potrafi nic zrobić bez pomocy faceta kota albo faceta łowcy. Dziękuję bardzo, postoję.

2. Zgon – Gina Damico

198950-352x500
Nie no, proszę was! Spodziewałam się BUM! Takiej świetnej powieści ktora zwali mnie z nóg. Zwaliła ale negatywnie. Rozumiem, że autorka chciała wszystko utrzymać w klimacie humorystycznym, jednak nie. Czasami po prostu nie. Jeśli żart jest nijaki, jeśli jest tak nudny i bez sensu to po co to czytać? By się nie śmiać?

3.Rebeliant – Marie Lu

pobrane (1)
Nie ma to jak przeczytać kasowy bestseller i dojść do wniosku, ze ta książka to jeden wielki shit. Naprawdę się zawiodłam, myślałam że ludzie czytający mają gust, a tutaj taka klapa. Jednym słowem: masakra. Bardzo nie polecam.

4. Piękne istoty – Kami Garcia i Margaret Stohl

piekne-istoty
Obejrzałam film i byłam zauroczona. Przeczytałam ksiażka – strzeliłam sobie w łeb. Film kończy się tak świetnie, chodzi o element zaskoczenia! W książce tego nie ma. Powieść jest nudna jak flaki z olejem, tylko mi się dłużyła i(ale niespodzianka!) kończy się happy endem. Ble!

Tak więc, rok 2013 był rokiem pracującym. Czytałam, pisałam i starałam się dodawać recenzje co tydzień, co nie było łatwe bo cały czas miałam szkołę, znajomych i inne rzeczy do roboty, ale prosze dałam radę. I cieszę się, że prowadzę w końcu looking for, czyli bloga który wytrzymał więcej niż 2 tygodnie, i że staram się go prowadzić jak najlepiej i naprawdę lubię to robić. Stało się to dla mnie czymś oczywistym że muszę napisać recenzję książki – nawet nie biorę pod uwagę nie pisania ich.
Mam nadzieję, że dla was, blogerzy, rok 2014 będzie, zaczytany i pełen magii.

A na koniec, kilka pozycji po które sięgnę w 2014:
1. Szklane gejsze – Susanna Quinn
Już kończę ją! Mogę tylko zdradzić że jest genialna!
2. Druga szansa – Miszczuk Katarzyna Berenika
3. Powrót do Salem – Brunonia Barry
4. Czas żniw – Shannon Samantha
5. Beta – Cohn Rachel
6. Milion słońc – Beth Revis

Miejcie oczy szeroko zaczytane!

Mało oryginalna

3 thoughts on “Książkowe podsumowanie roku 2013

    1. Ja od kiedy zobaczyłam jego nazwisko chciałam sięgnąć po jakąś jego powieść, tylko jest jeden mały problem, że są one drogie, bo ponad 45 złoty za Posłańca dałam.
      Przeczytać warto, naprawdę, to jeden z tych autorów, który naprawdę wie co chce przekazać i ma pomysł na świat i wie jak go zaprezentować! Muszę jeszcze sięgnąć po jego Złodziejkę książek 😀
      Ale bardzo gorąco go polecam!

      Polubienie

Skomentuj

